Monday, May 09, 2011

Mak, Mak dan Mak...tidak ada yang lain selain kalian...

assalamualaikum..

selamat hari ibu kepada para-para ibu di luar sana..termasuk kepada emak adah yang telah mengandungkan adah dalam rahimnya selama 9 bulan 10 hari..terima kasih kepada emak adah yang telah membesarkan adah sejak usia adah 3 hari lagi..sabar dengan kerenah adah yang sangat la menyampah nie..dan terima kasih kepada mak..sebab sudi tunjuk ajar dan terima adah as bakal menantu even adah nie buta sangat la pasal rumahtangga...^_^..*tak ke jujur sangat adah nie??haha..sorry ok!!hipokrit tu bukan adah..haha*

korang mesti tertanya-tanya bagi yang tak tahu kenapa adah sebut 3 kali mak..sebab adah dapat 3 mak..korang ada??nan hado...korang ada 2 orang mak je..mak kandung dan mak mertua kan..kan..kan..sebab adah nie salah seorang manusia terpilih.adah ada 3 orang mak..1..mak kandung yang mengandungkan adah dan bertarung nyawa melahirkan adah..2 mak cik adah merangkap mak angkat adah yang jaga adah dari umur 3 hari sampai la nak masuk 20 tahun nie..3..bakal ibu mertuaku..yang dah paham dan mengerti kelemahan bakal menantunya ini..^_^


tak ada kata yang boleh adah ungkapkan untuk pengorbanan semua mak..mak adah..memang adah bersyukur dikurniakan semua mak mak yang sangat sayang pada adah..sabar dengan perangai buruk adah..

selagi hayat adah dikandung badan..adah cuba bahagiakan mak mak sekalian...restu dan doa mak semua la yang buat adah jadi seorang insan yang boleh berjasa untuk mak dan abah..adah sayang mak dan abah..

psst..nie antara pic adah dapat grab la kan..ingat senang ke nak ambil gambar dengan mereka nie..kalahkan artis tau famesnya..haha
.
.
.
.
.
.
.
.
segak lagi bergaya kan abah adah..nie emak dan abah kandung adah..tanpa diorang tak ada la adah dekat muka bumi nie..tak ada diorang..hai..tak kenal la adah dengan ayiep..haha.*pe kena mengena da.*..nie gambar tahun lepas..waktu abah masih sihat dan kuat lagi..tapi tahun nie untuk pertama kalinya adah akan beraya tanpa abah...=_='



itu dia..atok tersayangku...dulu adah tak terima adah jadi anak angkat..biasalakan..budak kecik..apa la yang diorang tau..sampai sekarang adah ingat apa kata atok dekat adah..atok cakap..adah..kau untung sebab kau ada 2 mak.2 abah..orang lain pon tak macam adah..bersyukur dengan apa yang kita ada..itu la kata-kata atok untuk adah bila adah merajuk tak balik kampung sebab adah tau adah anak angkat,,tapi itu dulu..sekarang pantang sebut kampung..memang rajin benor adah balik..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





ini pulak emak yang menjaga dan merawat adah sejak umur adah 3 hari lagi..tapak kaki pon besar mana nak dibandingkan dengan sekarang besar tapak kaki gajah..hahaha...mak banyak sabar dengan perangai adah..walupon adah nie anak yang baik..*sila muntah..haha*..tapi adah la paling degil dan keras hati sikit..haha..tapi sekarang dah berubah ok..sebab umur kot..

pic mak mertua ku??haha..itu tak dapat den nak menyelongkar..sebab memang tak ada..mak ayiep tak suka amik gambar..

jasa baik mak mak adah nie memang adah tak akan dapat balas dengan wang ringgit..tapi sampai akhir hayat adah pon adah akan ingat apa yang mak adah lakukan untuk adah...^_^

korang yang cerita pasal hari ibu jugak..tinggalkan link korang dekat entry nie ok..adah nak terjah nanti..

ok..nak sambung kerja..bubbye...^_^

3 comments:

Cik Cempaka said...

sronoknyer ada 3 mak..

Tak kisah lah kita ni anak angkat ke, anak betul ke..yang penting kita kena sayang..hargai...balas jasa orang yang bersusah payah membesarkan kita kan..

kite suka ngan tindakan adah tu

toksah majuk2 ..bukannya dapat apa pun

Manja (let it be my sweet name) said...

selamat hari ibu sedunia


Part time job berbaloi ke tidak?

FAZLINA AZIZ said...

selamat hari ibu <3
singgah,datang dari blog abg ben =))

TAK SALAH KALAU BALAS KUNJUNGAN KAN?

personal blog :
http://expire-date.blogspot.com/

blogshop :
http://old-stuffresale.blogspot.com/

THANK YOU !!!