Wednesday, May 25, 2011

Service Tak Bagus!! Amik Kau!dush!dush!

assalamualaikum...

selamat bertugas pada yang bekerja dan selamat mentelaah pelajaran bagi yang student...bagi yang baru bangun dari tidur..selamat la korang dengan taik mata dan air liur basi..haha

hari nie seperti biasa adah buat kerja..sekali bos suruh adah telefon satu company nie tanya status barang kitorang order..adah memang direct telefon bos company tu..

tuttt....tutt...tutt...........*bunyi nada dering membosankan..*

adah : assalamualaikum..nie EN.Z*** ke?
en.Z : ye bos..
*ada dia panggil adah bos, perli adah la tu..sebab dia dah tau siapa telefon la tu*
adah : saya nie dari Palm Armada nak tanya status barang yang kami order tu..
en. Z : kan saya dah cakap..barang tu keluar hari ni..tunggu je la..tak tengahari petang pukul 4-5 sampai la..tak pon awak suruh bos awak telepon saya je la..
adah : errkkk...saya telepon bagi pihak bos untuk tahu status sahaja..tak payah la nak marah-marah..terima kasih..

adah terus matikan telepon..lepastu termenung sambil gentel-gentel hujung pen..pikir juga..adah ada salah cakap ke??nak kata adah selalu telefon tak ada maknanya..nie kali kedua sejak seminggu lepas order barang..datang bulan la tu kot...



tapi kesimpulannya..kan adah nie customer order barang kat dia..bukan cikai-cikai punya barang..beriban jugak harga satu barang..lepastu kitorang nak barang tu cepat sebab semua kerja due semua nak cepat je kan..sepatutnya barang tu sampai hari isnin..hari nie hari apa ye puan dan tuan..hari RABU..dah bapa hari lambat...lagi mahu marah adah pulak..kang ada jugak perempuan ayu memaki hamun di telefon..



serius wei..nie bukan kali pertama adah kena sejak kerja..dah banyak kali..agak-agakla kan kalau korang nak marah ke apa ke...biarla kena dengan tempat dan orangnya..


kesimpulannya...kadang-kadang memang customer salah..tapi kalau nak meniaga..kena la bijak handle situasi..tapi adah nie dipihak benar ye..jadi orang tengah antara bos dengan en. Z tu..tersentap akak pagi-pagi kena bambu macam tu..bos akak pon tak ada marah akak macam tu dek non oi...

4 comments:

saya YANA said...

haha.. dush2 je...

dulu masa Yana kerja pon, custemer is right.. tapi biasa casher yang selalu kene dulu.. haha...

Syuhadah Razali said...

yana..xselalu customer selalu betul..kdg2 haram jugak..huhuhu//

zuwaidah said...

agaknya sebelum adah call tadi, dia dah kena tembak dgn sapa2 kot...
dia angin satu badan la tuuuu

Syuhadah Razali said...

sabo je la kak kalau macam 2..