Monday, August 22, 2011

Dugaan Mendirikan Masjid..versi TOK KADI

assalamualaikum...

selamat pagi semua...adah sedang monday blues dan jugak pemalas mood..*mood cuti dan raya sedang menurun dalam badan nie..*..tapi adah gagahkan jugak update blog sementara line tengah laju nie..kang jadi siput sakit jiwa nak buat satu entry..haha..


ok..macam yang semua tau...nak mendirikan masjid pon ada rukunnya jugak...ya itu RUKUN NIKAH...
rukun nikah tersebut ialah:
1-pengantin lelaki
2-pengantin perempuan
3-wali
4-2 orang saksi
5-ijab dan kabul(akad nikah)

adah rasa 1 sampai 4 adah dah uruskan.dan tak ada masalah rasanya..insyaALLAH...tapi yang jurunikah adah nie je yang buat kepala agak kusut...sebab adah jumpa jurunikah lain dekat pejabat agama..dan jurunikah kawasan adah pulak orang lain..selalunya tempat adah jurunikah yang sama akan nikahkan pengantin..tapi hari tu adah pergi pejabat agama adah jumpa jurunikah lain lak..adah ingat tak timbul la masalah..rupanya..jurunikah yang biasa nikahkan kat kawasan adah kawan baik abah adah..ada timbul konflik sikit la..huhu..dugaan...

so..petang nie adah kena naik pejabat agama nak uruskan hal nie..kang kalau lambat..waktu majlis pernikahan adah semua ada..tok kadi lak yang tak ada..huhu..kucar kacir haru biru jadinya..tapi ada rasa macam artis la pulak..haha..hope everything will be ok la...penat oo...





notahati:...satu hari tidur lambat 1 jerawat akan keluar..cuba bayangkan kalau 13 hari tidur lambat..berapa banyak jerawat akan keluar..??hahaha..

5 comments:

mizzkechique said...

wahh, mesti berdebar2 ni..

Munna said...

alhamdulillah...bkl isteri org rupanya.. =)

iyan shazlind said...

wah tahniah dah nak bergelar "puan" rupanya :)

zuwaidah said...

semoga dipermudahkan urusan. selamat semuanya Adah

Syuhadah Razali said...

terima kasih kalian...doakan adah la k..