Tuesday, July 07, 2015

Diary Pregnancy :32 Minggu Perut Kerap Mengeras.

Assalamualaikum..

Hari ni dah 32 minggu 4 hari. Tapi dari malam tadi perut ni mengeras, pinggang sakit-sakit. Pak Zarif dah suruh cuti dulu sebab tengok keadaan aku nak berdiri agak payah sikit dari malam tadi. Tapi awal sangat nak cuti. Rasa badan masih bertenaga walaupon sakit sikit-sikit.

Sakit perut mengeras masih boleh dikawal lagi. Tak ada la sampai nak menangis. Tapi tak pasti kenapa asyik kerap mengeras. Bila keras je aku akan stop buat kerja. Perasan juga sejak dua tiga menjak ni kaki cepat rasa semut-semut. Padahal aku cuma duduk je. Kaki tak pulak bengkak.



Walaupon  dah masuk 2nd baby, bila perut mengeras aku tak tahu nak kira tu sama ada pergerakan baby yang biasa aku rasa atau tu keras-keras je. Nak surrender dekat hospital memang tak la awal-awal ni. 

Tadi ada kerja dekat luar, jalan juga dan banyak kali turun kereta. Sekarang ari-ari aku pulak dah start sakit. Berdenyut-denyut. Perut still keras lagi. Pinggang sakit tapi still boleh tahan lagi. 

Korang rasa ni contraction atau hanya sakit biasa je? 

Dear baby, main la dulu dekat dalam. Lagi 3 minggu nak keluar-keluar la. Mama sabar ni tunggu. 

No comments: