Tuesday, February 08, 2011

~hilang sifat berperikemanusiaan,,tambah sifat kekejaman~

assalamualaikum semua...

tajuk entry adah kali ni agak kasar kot...tapi berpatutan la dengan situasi yang adah nak kongsikan dengan korang semua...memang menyayat hati kan bila kita baca surat khabar...tengok berita kat tv...tak kurang jugak kalau benda2 macam nie berlaku dekat dengan kita..mesti sakit hati kan..mesti kat hati korang..''ada jugak manusia sekejam nie...''..adah kadang2 terpikir,,zaman jahiliah yang adah belajar dulu pasal bayi yang dibuang,,dibunuh...ditanam hidup2..manusia dibunuh dengan kejam..berulang pada zaman sekarang kan..

hari nie pulak adah baca surat khabar..muka depan je dah wat adah sakit hati...tak akan tak de sikit perasaan simpati atau kesian kat orang lain bila dia buat macam tu...buat pe??nie yang adah nak kongsikan...

yang sudah baca surat khabar mesti tau..p adah tetap nak kongsikan dengan semua...=)...sharing is caring right??...=)

'Cukup kejam apabila seorang wanita dicampak bagai sampah di persimpangan lampu isyarat selepas dibelasah hingga koma. Ketika ditemui orang ramai, mangsa dipercayai warga tempatan berusia 20-an disyaki turut diperkosa. Hingga kini, dia masih kritikal dan bergantung kepada alat bantuan pernafasan'

bila tengok pic mangsa tu pe korang rasa.??...adah tentu sakit hati,,,si perlaku kejam nie tak pikir ke pe yang mangsa nie tanggung??..pe reaksi family mangsa tengok keadaan yang sangat menyayat hati nie..kalau benda nie jadik kat dalam keluarga si perlaku kejam..baru tau rasa,,bukan adah mendoakan tau,,semoga mangsa nie cepat sembuh ok...

kalau korang nak tau lebih lanjut klik HARIAN METRO atau korang beli sendiri surat khabar..haha..

2 comments:

Dayana Nasir said...

kejam nye la orang yang buat ni..tak berperikemanusiaan betul!

Syuhadah Razali said...

memang sangt2 tak berperikemanusiaan...ada akal xmo guna,,,=/