Tuesday, March 22, 2011

Kenapa Perempuan Obses Untuk Kurus

assalamualaikum...

tadi adah balik kerja pergi satu kedai nie..niat hati nak beli kuih muih untuk makan sekeluarga nanti..
mata memang suka dapat tengok makanan..sape2 pon suka kan...*jangan nak kelentong ok...*...(",)


ada la satu akak nie cakap adah nampak berisi sekarang...hello akak..akak tu pon berisi jugak..tapi comel saya lagi.

akak:..adah..akak nampak adah makin bam bam la sekarang...
adah:..mmm..*senyum kambing..*..
akak:..dulu zaman sekolah..adah dengan adik akak sama2 kecik, comel..sekarang je macam bam bam..
adah:..biasala kak..hati senang..abang jaga..mak abah bagi makan cukup..mau tak bam bam kak..
mak cik:..ala..tak apa la..adah tinggi..tak nampak sangat gemuk nye..
nasib baik ada mak cik tu..kalau tak..adah pulang balik makanan tu...*sedih korang tau tak..padahal naik sekilo je..dah macam naik sepuluh kilo..*..

kang adah kurus macam nie...


nanti cakap tak cukup makan la..bela hantu raya la..makan je banyak tapi kering kontang...

adah suka la dengan badan adah..as long adah sihat...adah tak la menyusahkan orang lain..=__='

adah:..abang..tadi ada akak kata ayang gemuk..
ayiep:..ala..biarkan je yang..dia jeles tu tak dapat badan macam ayang..
adah:..tak apa la..nanti nak dekat majlis ayang nak jogging..abang kene teman...
ayiep:..abang tak kisah la badan ayang macam mana..kan abang terima je..
nasib baik tunang tercinta sangat positif thinking ok...kalau tak..mau adah tak makan nasik bape bulan..hahahaha..

tak tau lepas tu adah melantak me hun sup + rojak petis + karipap sadin..*tanda protes pada makanan yang ada depan mata..*






notahati:...adoi..lemau la kalau kerja dengan orang kaki kipas..maghrib dah nak abis la der..tapi batang hidung tak muncul2 jugak...dah la masa singkat....huhu..

6 comments:

saya YANA said...

best nye dapat en.tunang begitu.. hihih... Yana pon bambam.. er.... nak kurus enth bila.. malas plak.. haha...

Syuhadah Razali said...

hehehe,,bersyukur la dapat bakal suami yang sangat memahami dan terima diri adah seadanya...yana..gemuk kurus tak penting la..yg penting kita sihat..jaga permkanan..yakin dendn diri sendri..gemuk pon tk kisah syg..

Nour Akmal said...

sy pun sgt obses dgn kurus skrg ni..seminggu pn sekali je kot mkn nsi..xtau la knp boleh nekad mcm ni..huhuhu...=p

Syuhadah Razali said...

AKMAL..adah tgk akmal cantik je..adah nak kongsi dengan akmal..kalau lapar waktu malam2..jangan xmakan..minum air milo segelas dah memadai..sebb bila kita lapar pastu tido..kita jadi gemuk...adah naik badan pasal 2 la..selalu jaga malam..tapi bila lapar..xnk minum air langsung..sekarang nak ubah cara adah...akmal pon boleh..

cik ayin said...

saya nak gemok :P

Syuhadah Razali said...

cik ayin..adah derma lemak kat cik ayin nak x??haha