Wednesday, March 30, 2011

Nak LARI RUMAH!!!!

assalamualaikum..


eh!eh!bukan adah la yang lari rumah..p adah nak kongsikan dengan korang nie..

semalam..masa adah kat tempat kerja part time adah..*bagi yang baru ikuti perkembangan adah..klik sini..*
tengah syok2 blogjogging tetiba datang sekumpulan manusia..ingat nak topup ke nak service handphone ke..sebab muka serius gila..

adah dengan manis mukanya tanya la kat sekumpulan perempuan tau..diorang nak apa semua la..lepastu dia bagi adah 2 keping gambar..1 kepunyaan emak kepada gambar tu..1 lagi kepunyaan seorang kakak kepada gambar tu..

diorang datang dari simpang renggam semata2 sebab nak carik anak dan adik diorang yang lari dari rumah sejak 2minggu lepas..ish!ish!menyusahkan orang tua betul tau..dari simpang renggam datang kluang sebab kelurga diorang nie dapat informasi pasal anak dan adik diorang lari sampai kat kluang..ikut lelaki pulak tu..umur baru 16 tahun..perempuan..

menurut apa yang mak dan akak budah tu..budak perempuan nie jarang keluar rumah..tak sangka pulak sekali keluar terus tak balik2..sedikit dialog antara adah dan mak cik serta akak budak perempuan tu..

adah:..ye kak..nak topup ke bayar bil..*dengan ramah tamahnye ok..* 
makcik:..tak de pe ..mak cik nak tanya awak semua pernah nampak perempuan dalam gambar nie tak?
adah:..mm..macam pernah nampak yang nie..tapi yang sorang lagi tak pernah nampk..kenapa ye cik..*tadi akak sekarang cik..dah dia bahasakan cik,,harus ubah tu..haha* 
adah:..makcik dari mana?dah lama anak makcik lari? 
makcik:..makcik semua nie dari simpang renggam..datang kluang sebab ada orang nampak anak makcik dekat area sini..dah dekat 2 minggu dia tak balik rumah.. 
makcik:..nie anak makcik..yang sorang tu adik pada kakak nie..diorang lari rumah..nie yang makcik datang kluang carik anak makcik..
adah:..lama tu makcik dia tak balik..ada masalah keluarga ke? 
makcik:..tak ada makcik rasa..sebab anak makcik nie pendiam orangnye..pemalu.. 
adah:..oo..ye ke makcik..adah macam pernah nampak anak makcik..tapi adik pada akak tu adah tak pernah jumpa pulak.. 
makcik:..ini kawan dia..keluar sama2 dengan anak makcik..tapi sama2 jugak tak balik..mm.tak pe la.macam nie..makcik tinggalkan gambar nie kat sini dengan no tel..kalau korang jumpa budak2 nie korang pegang jangan kasik lepas terus telepon no nie..tak pon korang telepon je polis sebab makcik dah buat report polis.

kenapa la nak lari rumah..kalau ada masalah pape kan boleh bawak berbincang..ikut lelaki pulak tu..adah kesian tengok mak dan akak perempuan tu..tak pikir panjang..nanti gelap masa depan salahkan orang tua pulak..


banyak2 tempat kat dunia nie..rumah kita,keluarga kita adalah tempat paling selamat..sebab kita dikelilingi dengan orang yang sayang kan kita..betul tak..sebab itu RUMAHKU SYURGAKU..

3 comments:

Nour Akmal said...

budak2 sekarang tak fikir pnjg..ade mslh je duk lari rmh..

Syuhadah Razali said...

sangat tepat..kesian orang tua diorang..walaupon anak buat salah..tetap mak bapak carik..

... said...

ass alam..
hm..minda orang muda..
selalu terburu..
akhirnya menyusahkan diri sendiri

=_="