Tuesday, March 08, 2011

Pekakkan telinga..kuatkan hati..

assalamualaikum..

sepantas je ok entry kali nie..sebab adah betul2 mengejar masa..
LUNCH TIME kan lepas nie..=)

ok..adah berkawan dengan seorang sahabat baik..siapa orang nye biarla menjadi rahsia sebab adah bukan suka bukak pekung dan aib orang..

bila adah berkawan dengan sahabat adah nie..orang lain suka cakap kenapa adah kawan dengan dia..dia bukan budak baik..dia kan liar..dia jahat..aish!macam2 lagi tohmahan murahan diorang lemparkan kat sahabat adah..adah hanya senyum je...bukan direct terus dari adah pon nanti akan sampai pada orang sekeliling adah..

bagi adah..bila istilah berkawan..maknanya tak ada apa yang dapat membataskan perhubungan yang berdasarkan KAWAN..tohmahan diorang semua tu kat sahabat adah..adah  tolak ketepi..sebab selagi adah berkawan..unsur2 jahat yang orang lain cerita tak mempengaruhi adah.. atau kawan adah tak mempengaruhi adah..kenapa adah nak dengar kutukan orang lain..kenapa adah nak senang2 percaya hasutan diorang??

mulut orang kan..mana kita boleh tutup..dan terang2 sifat manusia yang sentiasa kekurangan dan bukan sesempurna mana..sentiasa mencari kesalahan orang lain untuk menutup kesalahan diri sendiri..

kepada yang berkenaan..kalau korang hasut adah banyak kali pon..jangan harap adah akan percaya..bagi adah..korang tak kenal sahabat adah tu macam mana adah kenal diorang..kalau diorang jahat sekalipon..kenapa korang nak hukum diorang??adah bukan baik mana..tapi adah kurang senang dengar sahabat adah diperlekehkan macm tu sekali...

so..kesimpulannya adah akan pekakkan telingan kuatkan hati adah untuk berkawan dengan sapa adah suka..tak akan ada yang akan mempengaruhi adah..


notahati:..biar la orang tu jahat sekalipon..tapi bukan hak kita nak mengadili kejahatan yang diorang lakukan..setiap orang ada peluang dan ruang untuk bertaubat...=)

No comments: