Wednesday, March 23, 2011

Semua Kerana Kau EGO!!

assalamualaikum...

selamat petang..hari nie adah feel macam baru terjaga dari tidur..dari mimpi yang panjang...=__='

baru adah perasan yang adah punya ego selama nie sangat la tinggi...disebabkan satu kejadian hari ini..adah baru sedar dari tidur, mimpi yang panjang..*bukan koma ok..haha*..

semuanya sebab EGO adah yang tinggi melambung..sebabkan ada titik hitam kat hati adah yang merubah jadik dendam...malu untuk adah akui.tapi untuk perngajaran korang semua ok..jadikan sebagai iktibar..

dalam persahabatan, perhubungan kekelurgaan atau apa sahaja yang melibatkan pihak lain..jangan la ada ego yang tinggi..sangat rugi ok..bukan banyak kebaikan..tapi banyak kekurangan..boleh jadik salah paham..sebab masing2 nak menang..tak nak mengaku salah.


bila korang asyik pendam pe korang rasa..sebab pertahankan ego korang yang tak seberapa nak tinggi tu..korang makan hati..lepastu berdendam..segala tindak tanduk korang selama nie bukan sebab korang nak..tapi hasutan hati yang memberontak disebabkan ego korang tu..

adah menyesal sekarang sebab ego terlalu tinggi..sepatutnya semakin naik umur semakin matang pemikiran adah..tapi silap..disebabkan ego pikiran adah berubah jadik budak2 tak matang.yang cuma pikirkan diri sendiri..

alhamdulillah adah tak terlambat untuk berubah..cuba bersihkan hati adah yang ada titik hitam bernama dendam..untuk jadik yang lebih baik akan datang..insyallah...^__^



bila nak ungkapkan kata maaf pon orang malu..padahal memang silap diri sendiri kan..tapi masih nak menunding jari kat orang lain...
so..nasihat adah...ungkapkan la perkataan MAAF dan mengakui kesalahan kita..insyallah..lepas tu hati korang akan tenang je..percayala..


adah tertarik dengan kata2 dalam picture nie..sangat beerti..dan mendalam maknanya..^_^






notahati:..maafkan adah kalau selama nie sifat adah terlalu pentingkan diri..adah janji adah akan berubah yang lebih baik..insyallah..