Thursday, April 14, 2011

SEGMEN:.Kau lah Pelita Hidupku

assalamualaikum..

walaupon terlambat..adah tetap nak join segmen nie..

adah ada 2 orang abah..2 orang mak..sebab adah dijaga pakcik adah sejak umur adah 3 hari..cuma 3 hari saje adah dapat meneguk susu badan mak adah..dapat manja dengan diorang..selebihnya adah dijaga mak dan abah angkat adah..diorang bagi kasih sayang yang sama rata dengan adik beradik adah yang lain..sedikit pon tak kurang..sampai adah jadik manusia sekarang..

setiap bulan adah akan balik kampung jumpa mak dan abah..setiap kali adah balik kampung..ciuman abah yang adah akan dapat..masakan yang sedap2..adik beradik kandung adah yang sayang adah sangat2 macam adah sayang diorang..

tapi sayang..20 tahun je adah dapat merasa kehangatan ciuman kasih sayang dari seorang abah pada anaknya..pelukannya..layanannya..sebab abah telah pergi menghadap illahi pada 10 april 2011..disaat semua cucu2 anak2 memerlukan abah..abah telah pergi tinggalkan adah untuk selamanya..tak ada lagi abah yang adah dapat panggil bila balik kampung..

dulu..bila adah kena demam campak.abah dukung adah..bawak pusing satu rumah..bagi minum air kelapa..adah cepat je baik..bila adah nak makan pape..abah bertungkus lumus carikan.sampai la adah dapat makan..sekarang??Semuanya hanya tinggal kenangan..walaupon abah telah pergi..adah redha..adah doakan abah dicucuri rahmat..di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman..

adah sekarang tinggal 1 abah..2 mak..

segala apa yang abah bagi kat adah..adah bersyukur sangat2..ALLAH lebih sayangkan abah adah..adah dan keluarga redha dengan pemergiaan abah..

al fatihah..

5 comments:

pearl jade said...

eh baru lagi ke ayah adah meninggal?
salam takziah dr saya...
al-fatihah utk ayh ayah adah
bertuah mak abaha dah dpt anak mcm ni

mas saari said...

salam singgah!
begitulah kasih sayang dan pengorbanan seorang ayah..mmg tiada tandingnya!

Al-Fatihah utk arwah abah awak..

saya YANA said...

samala la kita.. Yana cuma rasa kasih sayang abah hanya 8-10 tahun je.. Yana pon lupe.. hmmm

fRaMe+LenSeS said...

semoga abah ditempatkan di kalangan para solehin di sisi ALLAH. al Fatihah buat abah. kita jadi anak soleh solehan yang mendoakan mereka ya kamu.. ALLAH bagi ni sebagai kelebihan yang dah dia ambil. kita guna sebaiknya tau.. ;)

Nadh datang melawat ni.. ;)
Budak Nakal

Lulu caldina said...

ya Allah, baru lagi ke ni???
takziah awak...
semoga awak tabah..