Tuesday, May 03, 2011

Memasak VS Mengimamkan

assalamualaikum..

adah nak kongsi pendapat dengan kawan-kawan alam maya adah nie ok..



lelaki suka penytingkan ciri-ciri pandai memasak pada calon isteri..kalau calon isteri tak pandai masak..bagi dia perempuan itu belum cukup bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri..

kalau lelaki titikberatkan kepakaran memasak pada calon isteri...habis para-para wanita yang bakal menjadik isteri apa pulak pilihan yang korang cari untuk calon-calon suami korang??
1)hensem??*tua nanti berkedut jugak mukanya..*
2)badan tegap macam abang beng??haha..*nanti dah berusia perut dah kalahkan orang mengandung pulak*
3)kaya?..*kalau dah jatuh bankrup masih sayang lagi ke dekat suami korang nanti??*

adah terus terang adah memang tak pandai masak..tapi tak beerti adah tak tahu masak langsung ok..sikit-sikit ntu adah boleh masak..cuma nak sesedap mak adah memang belum lagi la..yang penting makan tak akan sakit perut ok..hahaha..waktu pihak lelaki datang time adah tunang dulu..abah adah boleh jujur gila cakap adah tak pandai masak sebab baru habis STPM dah dapat TPM(Terima Pinangan Orang)..bab-bab rumah tangga adah masih belajar..nasib baik bakal ibu mertua ku sangat memahami..dia cakap..tak apa..kami paham..adah muda lagi..masih banyak masa nak belajar..lagipon baru habis belajar kan..*kembang muntut adah ok..haha*





bagi adah..bila lelaki itu boleh dan layak untuk jadi imam adah bila adah berkahwin dengan dia..setiap solat diimamkan suami itu lagi beerti..*tak tahu la korang..*..adah soal bakal suami adah..kalau lelaki titikberatkan soal masak untuk calon isteri..adah titikberatkan bakal suami adah layak dan pandai mengimamkan adah nanti..^_^..

iu bagi adah..perempuan bukan tak pandai masak..dia akan tahu tanggungjawab dia bila sah bergelar isteri..bagi yang bekerja pulak..mesti kena pandai bahagikan masa..masa sekarang la nak praktis dekat rumah..adah pon masih belajar dengan mak..kadang-kadang tanya bakal mak mertua apa kegemaran ayiep..apa dia suka makan apa tak suka makan..*semua ayiep bedal..haha*

so..kalau lelaki pentingkan ilmu memasak..adah pentingkan ilmu keagamaan..walupon adah nie jahat..adah perlukan pembimbing masa akan datang..bila perempuan dah bergelar isteri..syurga perempuan @ isteri itu pada suami..suami yang baik..akan bimbing isteri kejalan yang benar..^_^*stop sampai sini..kag berjela ustazah syuhadah nie..*




notahati:..lagi bape bulan je...memang ilmu rumahtangga yang adah carik sekarang,,^_^

1 comment:

emeera asnary said...

wah! kita serupa! give me 5 lah ;)