Thursday, May 19, 2011

Pesanan Doktor Cinta

assalamualaikum...

bila orang bercerita soal cinta..tak kira siang malam..pagi petang..dalam mimpi pon soal cinta..memang yang bercerita dan yang tukang dengar memang tak pernah bosan kan kan..umpama cinta dan hati tak boleh dipisahkan seperti lagu dan irama tak dapat dipisahkan..~wah...time nie perumpamaan ingat sentiasa..haha~


ini bukan soal cinta adah dengan tunang tercinta ye..tapi ini kisah cinta kawan-kawan adah..yang menganggap adah doktor cinta diorang...*ok la kan doktor cinta..doktor PHD betul-betul memang tak layak sangat..haha*


adah cuma bagi nasihat je dekat diorang sebagai seorang kawan..kawan baik adah boleh cakap apa tau..
"sejak ko kawan dengan ayiep..nak jadi bini dia kan..otak ko bukan umur 20 tahun tapi dah macam sama macam ayiep..''..tak sayang mulut tau..nak cakap pikiran adah orang tua la tu..kureng hasam betul..haha

~Cinta Itu Buta..dan juga boleh membutakan..melukakan dan sukar untuk kita lupakan..~

1-cintakan suami orang


memang buta pon sebab kawan adah nie boleh jatuh sayang dengan lelaki berumur 43 tahun..yang beza dengan dia 22 tahun..dan juga seorang suami orang..adoi..parah tau kalau macam nie..nak kata hensem..lagi hensem abah adah..kaya??oh tidak sama sekali...bila ditanya sebab apa boleh jatuh sayang..katanya sebab layanan dari pakcik tu..*adah panggil pakcik supaya kawan baik adah sedar pangkat dan umur,,*..
banyak faktor adah larang kawan adah teruskan pergaulan dengan 'pakcik' tu..sebab dia suami orang..kwan adah tu muda lagi..masih panjang perjalanan hidup..kalau kita runtuhkan rumahtangga orang..tak mustahil sok lusa rumahtangga yang kita bakal bina diruntuhkan oleh orang ketiga...betul tak??
so..cinta macam nie WAJIB reject...
.
.
.


2-cinta kerana harta
orang selalu keliru sebab musabah terima cinta seseorang sebab apa..adakah sebab rupa??harta?atau lain-lain..abah adah pernah cakap..DUIT BUKAN SEGALA-GALANYA..TETAPI SEGALA-GALANYA PERRLUKAN DUIT.. bukan semua boleh dibeli dengan duit..kalau kita sukakan sesorang sebabkan harta..tak mustahil kita akan ditinggalkan juga sebab harta..bila dah tak kaya..pasangan kita pon tak nak dekat kita lagi kalau percintaan dan perkahwinan korang berlandaskan HARTA..memang la masuk toilet pon kena 20 sen..tapi kalau ada harta yang banyak..kasih sayang korang tak ada..tak kemana jugak..sunyi jugak hidup korang..biar kita hidup serba sederhana dengan kasih sayang..dengan wang ringgit...
kalau cinta kerana harta jugak..harus la...kita REJECT~
.
.
.
.

ok..cukup 2 buat masa sekarang..sambungan dia bila adah rasa nak cerita soal cinta lagi ok..haha...



notahati..belajar menerima kelemahan dan kekurangan pasangan..kerana kelemahan dan kekurangan mereka la pelengkap segalanya...^_^

4 comments:

sobri yaacob said...

cintalah kerana ada kesefahaman dan boleh menerima antara 1 sama lain...

eh...aku pun x de awek!! byak plak ckap... he..he

Syuhadah Razali said...

hahahaha...belajar dari pengalaman orang sekeliling..haha

SITOT said...

waaa~ doktor cinta...hahaha..

Syuhadah Razali said...

doktor xbertauliah..haha