Wednesday, June 22, 2011

Bezanya LELAKI dan WANITA

assalamualaikum...


namanya pon perempuan dan lelaki..itula antara perbezaan antara lelaki dan perempuan...berbeza pendapat...jantina terang-terang la berbeza..tingkah laku, cara percakapan, tutur kata, cara pemakaian juga berbeza..

tapi yang adah nak kongsikan dengan korang semua...tentang perasaan lelaki...lelaki dan ego memang tak boleh dipisahkan bukan...bagi lelaki..ego tinggi bertambah macho...tapi bukan bagi perempuan kan..

lagi satu..lelaki nie suka pendam apa dia rasa..berlagak tenang bila ada masalah..mungkin niatnya baik..supaya tak menyusahkan hati kawan dan orang sekeliling mereka..bagi mereka pendam apa yang mereka rasa satu cara penyelesaian yang baik...bagi adah la kan..better meluahkan apa kita pendam..apa kita rasa dengan orang yang kita percaya..supaya beban yang kita rasa dapat kita kurangkan bila kita luahkan...

akak adah pernah cerita..waktu dia kat hospital sebab demam ke sakit apa ntah..akak adah cerita dengan adah..doktor psikitrik *betul ke tak ek ejaan adah nie..*..cakap dengan akak adah..kebanyakan pesakit gangguan mental atau berhalusinasi selalunya orang lelaki..sebab masalah yang diorang rasa suka pendamkan..akhirnya sampai tak tertahan dan tak tertanggung rasanya maka lelaki nie banyak mendiami hospital sakit mental..

bagi adah ye jugak..lelaki nie walau ada masalah memang cool je..tapi sebenarnya masalah diorang yang dipendam makan diri...sebab tu gunanya ada keluarga atau kawan yang kita percaya..supaya kita dapat meluahkan apa yang kita rasa...tapi biarlah orang tu yang kita percaya....^_^

1 comment: