Wednesday, June 15, 2011

Bila Gunung Berapi Meletup..

assalamualaikum...

selamat berhari rabu..

hari nie mood adah agak ke laut sikit...nie semua gara-gara anak tiri tumbuh dan membiak sesuka hati je..*jerawat la yang oi..*..haha..

tapi ada sebab lain jugak..huhu...hidup mana la selalu nya indah kan..kalau selalu indah..kita lupa nikmatnya senang...bila susah..baru rasa bila kita tengah senang nikmat sungguh dunia kan..kan....


ok..korang pernah tak pendam lama-lama rasa tak puas hati..sakit hati,marah...eh!kira semua perasaan negatif la...lepas tu..bila dah sampai limitnye korang 'meletup' tak ingat dunia?luahkan semua apa korang rasa tanpa pikir perasaan orang lain??adah rasa adah pernah kot...tak sempurna kan semua manusia..macam tu jugak adah..

semua orang pernah rasanya kan..betul jugak kata pepatah..'TELAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR..TALAJAK KATA BADAN BINASA'... so..lepas nie kalau nak marah-marah tu pikir la sikit orang sekeliling..pikir kata-kata yang bakal keluar dari mulut korang tau...^_^

lepas adah muhasabah diri adah..memang banyak kesilapan adah pernah buat...sekurangnya adah dibagi masa dan peluang untuk berubah kan...

bagi adah la kan..mengalah tak beerti kalah..kalau antara 2 orang berselisih faham dan dua-dua ego..memang tak kemana pon...macam adah dengan adik adah..kitorang nie selalu bergaduh..pantang nampak muka mesti nak bergaduh..dulu..tersentuh sikit nie boleh buat kitorang bergaduh..tarik rambut hari-hari tu perkara biasa..bergaduh lagi la..dah jadi makanan kitorang..sampai mak abah pon dah tak tahu nak handle macam mana...tapi bila dah lanjut usia nie kan..masing-masing dah boleh pikir kan..lagi sejak dia belajar..balik sekali sekala..banyak pulak benda nak dikongsikan..dulu pantang jumpa bergaduh..sekarang pantang jumpa ada je nak ketawa...lagi satu..adah kakak..mesti kena mengalah kan..kan..

mengalah tak beerti kalah..dalam hubungan pulak..jangan la dua-dua tunjuk ego...kalau la kita tau kita tak salah..tapi pasangan kita merajuk atau tersinggung..tak jatuh pon air muka korang nak ucapkan kata maaf atau pujuk pasangan korang...perbaiki kelemahan yang ada...ok pe..haha..

ceh!panjang sudah entry kali nie....



ingat..MENGALAH TAK BEERTI KALAH...


psst......makin debar bila tengok kalendar,,,haha..

2 comments:

PinKy MoMMa said...

betul mengalah tak bererti kita kalah..malah kita la sebenarnya pemenang tu ^_^

yg penting kena ada perasaan menghormati org lain dlm bertutur..jgn menyakitkan..itu salah..

huhu tgk kalendar je adikku skrg ni hehe

siti kektus said...

kite cuma akan mintak maaf kalau kite yang salah, tapi kalau mmg terang lagi bersuluh bukan kite yg salah, tak da makna nya nak mintak maaf, huhu

ni lah satu siaft yg masih tak boleh di buang~