Saturday, July 30, 2011

Hilang mu Tiada Pengganti..

assalamualaikum..



selamat pagi..pagi yang indah bukan...bersyukur bangun-bangun pagi celik-celik mata je dapat tengok mak dan abah adah sarapan..dapat tengok adik bongsu adah sedang bermimpi di awan nano dan dapat dengar suara insan tersayang..rasa bersyukur sangat diberi peluang celik mata untuk sekian hari..

semalam adah amik cuti kerja sebab nak pergi setlekan urusan dekat pejabat agama..ayiep lak dah lama tak balik kampung adah..so..lepas dah settle urusan kami dekat kluang..kitorang balik kampung.ala..kluang dengan batu pahat bukan jauh mana pon..sejam je dah sampai..

sebelum sampai rumah..kitorang akan lalu pusara arwah abah adah..adah mintak ayiep berhenti sebab hati nak sangat melawat abah di 'rumah' baru..tapi sebabkan hujan renyai-renyai ayiep suruh tengok dari kereta je..air mata adah tetiba jadi murah mengalir sebab terlalu rindukan abah..tak ada apa lagi yang adah mampu buat untuk abah..hanya sedekahkah al fatihah dan berdoa agar abah tenang di sana..

puasa makin dekat..raya menjelang tiba..abah tak akan ada di sisi kitorang lagi..raya tahun nie hambar dan sayu bagi kami..abah pergi sebelum puas adah manja..sebelum abah jadi wali di hari pernikahan adah..sebelum sempat kami semua puas dengan kasih sayang abah..adah rindu pelukan dan ciuman yang selalu sambut adah bila adah balik kampung dan pelukan ciuman bekalan adah bawak ke kluang..bila adah sakit..sapa lagi nak bawakkan air kelapa untuk adah?..abah...adah rindu abah..tapi adah redha,,

walaupon raya nie adah akan mendapat 'orang' baru dalam hidup adah...'orang' lama jugak yang adah inginkan..abah sentiasa ada dalam hati dan kenangan buat adah..

“Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka  sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil.” [al-Isra’ 17:24]

2 comments:

MellProps said...

Aminnn....

MizzTina said...

bykkn sedekah surah al-fatihah..


kite sama.. :(