Wednesday, August 24, 2011

Der..Kereta Wa 2000 CC der..Layak sangat LAJU-LAJU,,,

assalamualaikum..

selamat petang...ada gempak tak tajuk entry kali nie...gempak bai..sabar je la..haha

nak dijadikan cerita..adah balik rehat tadi dekat rumah..masa nak on the way balik rumah nie..ada la sekor..eh!seorang mamat nie bawak kereta macam EVO tapi sebenarnya ISWARA je kot..jalan taman..standard la kan banyak bendul..dilanggar je..laju usah cakap la..adah nie yang elak-elak..kang ada bersanding kat hospital..haha..


kalau nak bawak laju pon..bawak la kat depan rumah ke..litar ke..jalan tepi kubur ke..baru senang kerja nya..nie idok..risau tengok budak-budak kecik yang main tepi jalan..kang diangkatnye sekali budak tu atas kereta..dah susah..

lagi satu....kerajaan suruh kita KURANGKAN HAD LAJU..cuba korang pikir..boleh ke kurangkan had laju kalau kereta yang korang naik tu beribu-ribu cc?..tak macho la der bawak kereta cc besar..tapi macam bawak motor je kan..*tak kena langsung persamaan nie..*...jalan penyelesaiannya kerajaan tak kasi masuk kenderaan yang CC nye besar..senang kan..kurang accident..*kalau boleh*...


jadi...beringatla bila bawak kenderaan tu..jangan ikutkan perasaan...tak lari kampung korang..tak lari jugak orang sebelah pemandu tu ha..bawak sederhana je ok..kalau perlahan sangat lepastu menyusahkan orang tu boleh mendatangkan marah..haha..

nie mesti ramai dah nak balik kampung kan..jadi pesanan khas dari adah..BERHATI-HATI DALAM PEMANDUAN..INGAT ORANG YANG SAYANG KAT KITA..

2 comments:

mizzkechique said...

dia rasa kete dia hebat la tu..langgar ke pakai bajak.. haha

Syuhadah Razali said...

bajak??stemroll je lagi bagus..haha