Monday, December 16, 2013

Hari Berjubah Sedunia!

Assalamualaikum..

Dah lama cerita ni terperam dalam draft. Hari ni aku publishkan semua ni.
Sementara big boss tidur, boleh la aku panjangkan jari jemari nak update blog ni.

Sebulan yang lepas aku dapat hantar adik aku sorang ni pergi hari jubah dia. Sepatutnya arwah abah dengan mak yang pergi. Tak sampai hati pulak bila mak cakap nak pergi sana naik bas. Habis sampai sana nanti siapa pulak la nak hantar diorang pergi tempat Ila nak pakai jubah kan. Memang aku batalkan semua program minggu tu, tinggalkan Asyraaf dengan nenek dia. Bujang la jawabnya aku minggu tu. haha.


Pertama kali aku ikut majlis macam ni. Dulu mak suruh belajar rajin-rajin aku sampai STPM je. Tapi bersyukur la aku tak sambung belajar. Dapat ilmu lain yang aku dapat praktikkan sekarang. Yela menuntut ilmu tu tak kira usia ye. Tak pernah ada perkataan terlambat untuk belajar.

Gigih akak dengan mak dia lompat longkang besar, jalan 1 kilometer nak belikan dia bunga ni. Mahal lepastu cuma tahan 7 hari. Bear tu je la tahan sampai sekarang. =_='


Kurang seorang je kan. Sebak aku bila nama adik aku disebut. Dan kerusi tempat aku duduk sepatutnya arwah abah yang duduk. Orang lain tepuk gembira. Aku boleh nangis pulak time tu. Haih! Jiwa aku ni lembut betul la.


Salahkan angin menyebabkan aku nampak seperti orang mengandung 4 bulan. Haha. Syukur!

Bertiga je dari Kluang ke Damansara. Balik sedap je semua mentido. Mak la mangsa  aku bercakap 3 jam dalam kereta. 


























Asal gambar ko pecah ni Aty!.. Ni adik kandung aku. Dia pon konvo juga. Sayangnye aku tak dapat nak join dia kat Penang! Sedih dan tunggu gambar je wei. Tapi aku bangga dengan kejayaan kau. Satu-satunya anak mak jejakkan kaki kat U.


Antara family aku yang sempat hantar adik kesayangan kitorang ni. Ai is jealous kuasa 18!.


Lagi berganda-ganda hadiah dia bila en.abang dia pon belajar dan berjubah sama. Eceh!! yang ni tak jealos!haha. Tahniah korang. Semoga segala perancangan kalian dipermudahkan dan diberkati ye. Akak ko ni mampu doa dari jauh je. Tak la berapa nak jauh kan. haha.


Ahkak tak jealous sebab ni la segala diploma, ijazah. master , Phd yang aku ada. Dunia akhirat punya tau..hihi

XOXO






No comments: