Wednesday, January 22, 2014

Allergic Dengan Air!


Tak ada apa yang happykan hati aku seorang mama bila anak aku happy dengan apa kitorang bagi kat dia.
Lagi la dia seorang je buah hati kami. Belum tambah lagi. Tak ada rezeki lagi beb. Ada rezeki ye tambah untuk kedua pulak ye dak.haha

Pak Zarif selalu keluar kerja pagi baliknya malam. Kadang-kadang spend masa dengan anak dia 2 jam je setiap hari lepas tu asyraaf akan zzzzzzzzzz... tapi kami faham, kerja untuk kami juga. So ayah si Asyraaf ni kalau boleh apa kehendak dan apa yang terbaik untuk anak dia, dia sanggup wei. Aku dah jadi no 2. haha.. CEMBURU di situ!...

Kemain lagi ko tengok muka asyraaf tu kalau dapat air. Air juga la buat dia boleh duduk diam kat kedai makan. Sebab dia akan leka betul la bila dapat main air lagi-lagi AIS.


masa ni aku dengan keluarga aku je pergi bercuti last minit. Pak Zarif tak dapat cuti. Gagah la aku dengan bawak Asyraaf ni yang nak melasak je kerjanya bercuti tanpa ayah dia. Happy tak sehappy kalau Pak Zarif ada.hihi..


Hujung minggu hari tu sempena cuti umum apa ntah. Al maklum la..aku sejak kerja sendiri dengan suri rumah tangga ni tarikh dan cuti umum dah tak pikir sangat. haha. Pak Zarif beli kolam renang untuk asyraaf. Standard la besarnya untuk budak 1 tahun 7 bulan ni. Air belum penuh sibuk main air pancut. Air dah penuh kuak lentang dia gayakan. Ni dia ikut aku, sebab aku suka mandi kolam dengan macam-macam gaya la.haha.. Apak dia kurang sikit. 





Ni aku tak ajar. Dia stand badan dia dekat kolam, kaki dengan tangan dia buat macam kuak dada..haha.
Nak jadi perenang la ni dah besar.hihi.



Lambatla mama air ni nak keluar, minum sikit boleh? . =_='



Aku tak isi penuh pon air nya. cukup-cukup paras perut dia je kalau duduk. Lagi satu aku buka kolam ni waktu tengahari dalam sejam je aku bagi dia berkubang dalam kolam dia. Sebab tak la sejuk sangat kan. Lepas dah bilas aku akan pastikan aku sapu wicks kat dada, minyak telon kat tapak kaki, peha, betis. Lepas tu dia terus tido. penat agaknya.haha..

Sekejap je asyraaf ni dah 1 tahun 7 bulan. Dah nak 2 tahun dah. Planning birthday party ke tak payah ek? tak kot. Simpan duit lebih-lebih untuk hantar dia sekolah tahun depan.hihi..

No comments: