Monday, March 28, 2016

Anak beranak memanah tradisional.

Assalamualaikum,

Tahun ni Asyraaf dah sekolah untuk 4 tahun. Seronok dengan aktiviti sekolah Asyraaf. Cuma yang tak seronok tu Asyraaf hari-hari pergi sekolah menangis. hmm. Tapi kalau dah sampai sekolah dia diam pulak. Saje je nak mama dia ni urut dada setiap pagi.

Asyraaf tunjukkan minat nak main manah. Mak dia sokong je apa minat anak. Tapi ayah dia lagi excited lebih. Rasanya ayah dia yang lagi banyak pergi kelas manah dari anak dia. -_-'' Bezanya memanah yang Asyraaf dengan Pak Zarif join ni dia memanah tradisional. Peralatan yang digunakan juga berbeza. Ada untuk kanak-kanak dan untuk dewasa. Diorang juga tak memanah secara statik je, tapi ada mencangkung, memanah sambil berjalan, flying fox sambil memanah dan banyak lagi.


Hari sabtu hari tu Pak Zarif join Kursus Memanah. Mengelat dia tak bawak Asyraaf. Aku lagi la tak nak ikut sebab musim panas dengan Zahira lagi, lebih baik duduk rumah je.



Tahniah ye suami, dapat no 2 dalam pertandingan hari tu . Tapi awak tetap no 1 dalam hati kita. Chia.chia.chia. hahaha. Teruskan la memanah, nak main bola katanya dah pencen. Memanah ni kan satu sunah dan kegemaran Nabi kita masa dulu. Peralatan berperang Nabi.


1 comment:

Eintan Nurfuzie said...

macam best je memanah tapi dgr kata kos dia mahai