Thursday, January 20, 2011

~ high temperature ~

assalamualaikum semua....

selamat malam,,
waktu sekarang dah masuk tengahari..*tak sesuai la adah nak sebut pagi,,,..haha..*..
mood adah dalam keadaan terumbang ambing akibat mata yang dah nak lelap nie...dan line internet yang agak romantik sangat-sangat sekarang nie...sangat la menyentuh kalbu adah..*ikutkan hati dah lama berok band nie adah kasik kat berok-berok yang ada..*...

bermula la tugas puan otak untuk melakukan kerja2 pengimbasan balik apa yang adah buat dan apa yang orang lain buat kat adah..*bunyi macam ngeri je kan..haha..tu je la tugas puan otak,,,sangat2 ligat bekerja bila mood macam nie..dengan mata yang terbelalak nie..haha,,,sabar je la korang..*

ok...setelah bertungkus lumus puan otak bekerja..dan kesimpulan dari hasil pekerjaan puan otak..maka terjadik la entry nie..pasal HIPOKRIT...sangat sakitkan hati bila kita dapat gelaran paling vougue nie??haha,,,*muka korang tebal bape inci la kan bila hipokrit yang korang dapat gelaran...*..ini bukan adah yang hipokrit...tapi someone...*someone??hello...ramai la..kaum kerabat dia sekali la 2 join..*..yang berlagak baik depan semua orang..tapi belakang??..astargfirullah....terngumpat pulak akak pagi2 buta ni..*lantak la dek non..siapa makan cili doa yang terasa pedas...haha*..

macam2 cara tau someone nie buat semata2 nak tau pasal keburukan orang lain..hello!!korang nie memang tak de keje yang lebih berfaedah ke??kain orang lain terangkat sikit..ko dah canang satu kampung...*nasib bak bukan kerja reporter..kalau tak..famous akk..haha..*..abis kain korang yang dah nak tertanggal tu pandai pulak korang cover...ada jugak manusia zaman sekarang perangai macam korang...sabo je la..
sangat2 la busuk mulut orang yang membawa cerita bukan???

adah dengan orang yang rapat dengan adah tau perangai adah...jenis mulut bising..*sampai dapat gelaran ayam kat sekolah..punca nye sebab adah kalau cakap macam kereta api yang tak de brek..haha..*..kalau adah kata adah malas nak buat adah tak akan buat..adah jujur yang adah tak sehebat orang lain memasak...tau la kan kelemahan diri sendiri..siap adah ngaku pon kat sini..tapi adah tak malu..bab adah tau kelemahan adah..dan adah akan cuba baiki kelemahan yang ada,..

tapi someone tu tau nak tengok anak orang...kutuk anak orang...anak sendiri malas tak nak pulak dicanang...adoyai.yang paling teruk sikit perangai dia,,,sanggup mengaku melakukan perbuatan jahat kat orang lain..semata2 nak korek rahsia orang tu...tak malu ke pe??...depan family pijak semut pon tak mati...kalau sekali dua leh la adah bertahan..ini kalau dah setiap kali adah jumpe kawan atau sedara mara...mesti cite buruk pasal adah..adah dengar...padahal bende tu adah tak buat..kalau adah buat pon..depan family dan family adah tau..

ok..contoh paling senang adah nak bagi...adah kuar dengan lelaki a.k.a my encik tunang..bawak sekali adik adah..anak sedara adah..berhenti depan umah atau depan kedai mak adah..kira semua nampak kan??tapi yang dicerita adah kuar berdua..buat bukan2...hello!!

bila nampak adah rajin keluar dengan kawan2 sampai pulak cerita yang adah nie jenis sosial la..mak abah tak pandai didik la..korang tau ke pe adah buat kat luar ngan kawan2??..tau ke kawan perempuan ke lelaki ke adah kuar??..yang buruk biar adah yang tanggung..tapi jangan babitkan orang tua adah..adah tak suka..

tapi..orang yang suka bercerita pasal adah selalu terlepas pandang perangai anak2 diorang..*2 la,,sebok sangat nak jadik mama @ paparazi...semut hujung kampung nampak..gajah depan mata tak nampak..*..adah tau semua cerita pasal diorang...ikutkan hati nak je adah canang keburukan diorang kat orang lain...biar dia rasa apa yang adah dan family adah rasa....sakit ke tak...suka ke tak dengan cerita2 bodoh diorang 2...

hipokrit sungguh kalian...depan orang lain..baik teramat la sangta baiknya..belakang orang..selagi tak de satu cerita yang korang nak bahaskan...tak hidup agaknye...jangan nak berlagak baik kalau korang memang tak baik...jangan nak tuduh orang lain jahat padahal korang lebih jahat...

sebelum mengata @ mengeluarkan kata2 dari mulut yang sangat berinsuran..pikir la dulu baik buruknya..akibat dari kata2 yang bakal keluar..pe perasaan orang lain...semuanya kene pikir...jangan main ikut sembur je..tau ke korang hukum orang yang menyebarkan fitnah???..orang yang menyebarkan fitnah lagi berdosa dari orang yang membunuh...

p/s : : TELAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR..TELAJAK KATA BADAN BINASA....

2 comments:

smoker_baby said...

marah betol tu..
lantak jer diorang tu..
kita cakap sampai kontang mlut pon dorang tak kan berubah slagi tak kna at btang hdung sndri..
penat jer ..

Syuhadah Razali said...

mrh xmrh dik oi...
dosa sendiri tanggung...
tahap kesabaran je dah sampat tahap didih nie..
betol2..akk setuju..haha