Wednesday, April 27, 2011

BEN ASHAARI Kenang Masa Sekolah

assalamualaikum..

abang beng kit abuat segmen..jangan mis ok segmen-segmen beliau...sangat menarik tertarik...
sebelum tu..abang beng..adah join lambat..tadi dah buat..tapi terpaksa draftkan..layan orang GILA KUASA..saba je la..=_='



harus menjoinkan walaupon lambat..adah tak kira..rugi oo tak join ini segmen..

banyak sangat kisah menarik dan mencarik hati..semuanya jadi kenangan bagi adah sampai bila-bila..rindu tu dengan zaman sekolah..adah bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Aris Bendahara Kluang..siapa yang satu sekolah dengan adah..mari-mari kita bergabung...=_=

adah nie kalau korang nak tau la kan..mesti korang nak tau kan..kan..kan..adah nie mulut becok tau..suka bercakap..kisah nie berlaku waktu adah umur 12 tahun tapi belajar form 1..adah melompat la.ujian PTS..nanti adah cerita lebih lanjut ok..lagi satu adah nie memang ramai kawan lelaki..dari kawan perempuan..kuat bercakap punya pasal..budak lelaki panggil adah AYAM..ha...jangan pikir bukan-bukan ok..

satu hari tu..adah nak balik sekolah.biasa la kan..nama baru form 1 kan..pukul 6.45 balik..6.30 mak bapak dah tunggu..adah pon balik dengan kawan-kawan perempuan..kawan-kawan lelaki kat belakang adah..adah nampak abah dah memang jakun la kan..sebelum balik tu bergaduh ngan budak lelaki..sebelum pergi dekat abah..dengar suara sumbang..

hisyamudin : hahaha..ko tengok tu..ayam kalau jumpa bapak ayam memang jakun kan..
fauzan : ha ah..tengok tu..suka gila jumpa bapak ayam dia..
abah : kenapa diorang cakap macam tu.??
adah : cakap pe abah?
abah : adah anak ayam la..
adah : sebab adah banyak cakap..
abah : lantak korang la budak-budak..

sampai la satu hari..belajar peribahasa dekat kelas..keluar perkataan anak ayam..bapak ayam..maksudnya memang sengal la kan..adah merah padam..budak dua ekor boleh tengok adah je bila cikgu cakap macam tu..baru adah tau apa maksud semua tu..memang tak boleh lupa la sampai sekarang..


lagi satu benda adah tak boleh lupa..memang kelakar..orang dah naik sekolah menengah gaya kena la berubah kan..serius kawan adah sorang nie dari form 1 sampai la form 6 satu kelas dengan adah..siapa orangnya biarla rahsia..

dia nie memang nerd habis la..tapi orangnya baik..suka tolong orang dan sentiasa menerima pembulian yang berlaku ke atas diri beliau..form 1 dia pergi sekolah pakai beg yang ada roda..cuba korang bayangkan..lepas keluar pagar je dia turunkan beg dia dan seret dengan bangganya beg beliau tu ok..kasut pulak dia tak pakai tali..tapi yang bunyi sretttt srotttttt je tu..yang tampal-tampal tu la..semua memang nerd..cuma dia tak pakai spec je..haha..

bila adah form 6 adah pegang jawatan pengerusi sekaligus SARJAN kadet polis sekolah adah.memang itu yang adah impikan selama nie..cita-cita pon nak jadik pegawai polis..cikgu adah soh budak-budak panggil adah nie 'Jen'..diorang suka-suka ubah nama adah jadik 'Jen Odah'..sampai sekarang itu yang melekat diorang panggil adah..sabo je la..


sudah la..adah malas nak mengutuk lagi..

banyak lagi kenangan adah sebenarnya..nanti adah buat entry khusus la..

fuh!sempat join..^_^

9 comments:

Chegu Zubir said...

senang je...copy dri contestant len...hehehe

Syuhadah Razali said...

eh!eh!chegu nie..adah xcopy..nie adah punya ori..haha

Cik Cempaka said...

tabik hormat dulu kat jen Odah ^^

nampak lembut jer..tapi boleh jadi sarjan tu..

Syuhadah Razali said...

cik csempak..jgn pnggil begitu..malu jen odah..haha..nanti adah bgitau ok

Cik Cempaka said...

Jen..naper publish ni...

Ok thanks..tak sabo2 dah

Ain Kahar said...

macam kenal je si nerd 2. hahah ;)

Syuhadah Razali said...

hahaha..kantoi...shuhhhhhhhh.

Alya EsprĂ©zzo ✿ said...

cakk cakk..hehe teringat zaman sekolah, singgah dari blog abg ben ! jom vote abg ben kat sini :)

http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/vote-ben-ashaari.html

FizA said...

zaman sekolah paling best kan? ^^

singgah dr blog abg ben & follow.. :)
kalau rajin singgah la..

http://akupunyacita.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html