Wednesday, April 20, 2011

Kawan Ketawa Ramai.. Kawan Menangis Nan Hado...

assalamualaikum..


lumrah dunia nie kan..bila kita senang..ketawa mesti ramai kawan yang ada dekat sekeliling kita..masa tu kita rasa dunia nie kita yang punya..


tapi bila roda kita dekat bawah..rasa-rasa ada lagi ke kawan bila kita gembira ada lagi dengan kita..kalau ada pon tak seramai waktu kita tengah gumbira..senang lagi kaya..~pssfft,,,banyak la kaya..~






kenapa adah cakap macam nie..sebab adah kan baru ditimpa musibah..abah meninggal..lepas tu adah sakit..serius..waktu tu baru adah tau..betapa pentingnya institusi kekeluargaan..adik beradik..mak abah..sepupu..dan jugak tunangku..family ayiep pon memang ambil berat sangat pasal adah..so.memang terharu la..waktu adah sakit..kawan pon tak ada yang tanya khabar..*bukan semua..ada yang tanya..*..ntah la..baru adah rasa keluarga paling penting..sebab selama nie adah tengok..orang lain suka utamakan orang luar baru family..tapi adah dah dapat pengajaran..buruk mana pon family kita..nanti time susah...hanya ada family je dekat sisi kita..percaya la...






notahati:..kerana terlalu percayakan kawan baik..adah ditikam dari belakang..fitnah yang ditaburkan..^_^belajar dari pengalaman..kawan tetap perlu ada ok..

2 comments:

mizzkechique said...

tu dh biasa.. ms kt senang je kwn ingt kiter.. ms kite ssh, semua ilang..

kAmi dAn mEreKa said...

family first!

mase susah semua dok pk alasan, :(