Friday, May 27, 2011

Dari Kerana Mata

assalamualaikum...

selamat petang korang..rasa dah bosan buat kerja..sebab nak balik..bonda tercinta nak ajar masak sesuatu..*sejak dah dekat ngan tarikh..lagi semangat akak belaja..haha*..

sebut pasal omak den..nie den nak cito kat kome semua..pasal Mata..


pernah dengar tak..DARI MATA JATUH KE HATI??...
tu untuk orang sedang hangat bercinta boleh la..

ada satu hari tu kan..datang seorang pakcik tua nie lepak kedai adah..dah banyak kali adah perasan.bila pakcik nie cakap dengan perempuan dia tak pernah pandang muka..tapi pandang tempat lain..dia akan pandang dinding ke..atau tegak..kira dia cakap tu tak pandang kita la..lagi-lagi mata..

kan kalau sesetengah orang suka cakap tenung betul-betul muka kita kan..tapi pakcik nie lain..nak kata juling..tak..dia cukup sifat..last-last adah tanya mak adah..


adah : mak..kenapa pakcik tu kalau cakap ngan adah pandang dinding..padahal adah nie sebelah dia..kadang-kadang sampai tak tahu dengan siapa dia cakap..
mak : bagus la lelaki macam tu..mak suka..kira dia tak suka pandang aurat wanita..
adah : wekk..dah tua pon nak gatal..
mak : jeles la tu..tapi kadang-kadang dia tak nak pandang mata orang sebab dia ada belajar 'ilmu'..takut bila dia pandang ko pulak yang kena..
adah : ah! sudah..bek tak payah pandang macam tu..kalau nak kena 'ilmu' pon biarla dinding tu..tak sanggup den..copat janda la..

betul jugak cakap mak adah tu..segala-galanya kena berhati-hati kan sekarang...

psst..lepas nie cakap dengan siapa-siapa pandang lantai je la.haha

7 comments:

cpahniza said...

haha dia takut adah jatuh hati kt dia lak nnt...klu cpahniza xleh la xpndg muka org yg kita ckp...nnt xphm or xdgr..huhu

Belog MTT said...

Jangan lupa jempot MTT taw lalinkk.. ;)

Syuhadah Razali said...

yes!betul jugak 2 @cipahniza...memang kena pandang muka diorang.kalau xsepatah haram xpham..

Syuhadah Razali said...

@mtt..mesti la adah akn jemput..mai datang tau..

KAMIHIDUP said...

dia pemalu kot. :)

zuwaidah said...

kalau kita tak pandang muka org yang bercakap dengan kita, nampak mcm tak iklas pulak kan....

... said...

as salam..

ahaha~
pandang lantai~
nanti orang ingta malu2 kucing pula

=p