Friday, September 30, 2011

"Klasssssssss Mak Kau ye"...

assalamualaikum...

jangan pandang enteng tau pada orang tua kita..kadang-kadang benda yang kita sangka kita orang muda je tau buat..orang tua tak tau nak buat...padahal diorang lagi makan garam dulu sebelum kita..emm..patutla ramai orang tua kena darah tinggi..hahaha..~kena cepuk jugak adah ngan abah kalau cakap macam nie depan beliau..haha~

minggu lepas..hari sabtu tak silap adah..kan adah mengalami kesakitan teramat sangat kat bahagian pinggang..awal-awal pagi lagi en.suami dah bawak adah pergi hospital..nak tau sebab apa bagi yang baru tau..klik SINI ..jadi balik tu memang betul-betul waktu makan tenggahari..orang sakit idok la sedap tekak nak makan...memang tak jamah sangat...asal makan sikit..nak muntah..makan je mesti muntah..tapi bukan MENGANDUNG ok...

alkisah....

mak : ayiep..makan kerabu mangga tak?tu mak ada buatkan..
ayiep : ish!tak kan tak makan lak..makan je..
mak : nie baru first time nie mak buat..tadi tengok dekat INTERNET..
abah : apa?awak tengok kat internet??
mak : yela..tadi suruh baby bukak kan..nak cari resipi...
abah : kau tengok tu dah mak sekarang..klassssssss mak sekarang...cari resipi pon dalam internet..dulu dalam  
          buku je..
mak : ala..kemudahan dah ada..tak guna sayang lak...


adah memang tak cakap pape la..sebab kurang sihat waktu tu...tengah sakit kan..nak rasa kerabu mangga mak terbaik dari INTERNET pon tak dapat walaupon mak dah offer cakap sedap untuk tekak..hahaha..lain kali mak buat lagi la ye..haha


moral of the story...gunakan la kemudahan internet yang ada tu ke arah kebaikan...jangan sampai kemudahan yang dibagi tu melalaikan kita....peace yo!haha



notahati:..rindu dengan mak abah dan adik beradik sekalian...huhu..*padahal hari-hari balik jumpa mak abah..tapi still rindu..huhu*

2 comments:

mizzkechique said...

haha..bgus la makcik.. mak akak pun sebok suh createkn fb utk dia..

Syuhadah Razali said...

mak adah dah ada...p dia takut lak bila kawan2 ajak komen..hahaha..kelakar...