Friday, October 14, 2011

Orang Kaya Je Beli Emas Sekarang!

assalamualaikum...

lama tak bersiaran..akibat ketandusan idea..padahal hari-hari adah bukak blog..update je tak...hihi..

wanita dan emas..orang tua dan emas..lelaki dan emas..kira semua golongan ada kaitan dengan emas...

wanita confirm la buat aksesori..kalau pergi majlis-majlis tak ada emas..malu la nak pergi..nanti takut orang sekeliling pandang serong sebab tak ada emas..habis nak dipakai sampai ke lengan...haha..^_^..pernah tengok cerita MAMI JARUM?ha..macam tu la...

orang tua pulak..kalau dah tak ada gigi...kat barisan gigi mesti terselit satu atau banyak gigi emas kan..emas jugak tu.nape tak pakai gangsa ke..perak ke?haha..orang tua la suka barang kemas tau..

lelaki pulak..akan tertarik dengan emas bila nak jadikan hadiah tok insan tersayang..emak ke..adik ke..anak ke..yang penting bininya..ahaha..dan juga time-time nak tamatkan zaman bujang..menjajau la kedai emas dicari..kalau tak pon..bini ke awek nak emas..tapi mintak laki bayarkan...so sweet...haha..

tapi sekarang nie kalau orang beli emas..memang orang tu orang kaya la kan...harga segram emas je dah RM 200 segram.nie waktu adah nak nikah dulu la..en.suami cakap cincin yang dia belikan untuk batal air sembahyang dah RM 200 segram..sekarang dah turun sikit..RM 180 segram tak silap adah..sebab hari tu mak adah betulkan gelang adah,tauke cina tu yang cakap harga emas turun..sekarang bisnes pon kurang la..sebab harga segram emas dah naik...

lebih baik pakai mutiara sabah ke..silver ke..lebih selamat dari ancaman peragut ke penyamun..lagi selamat duit tak banyak habis walaupun emas tu perlaburan masa akan datang...tapi bergaya la dengan kemampuan sendiri ye dok...nak beli emas punya pasal..isi rumah tak terurus...duit bank habis.haha...pikir sendiri la ye..





tapi sekarang nie kalau orang beli emas..memang orang tu orang kaya la kan...harga segram emas je dah RM 200 segram.nie waktu adah nak nikah dulu la..en.suami cakap cincin yang dia belikan untuk batal air sembahyang dah RM 200 segram..sekarang dah turun sikit..RM 180 segram tak silap adah..sebab hari tu mak adah betulkan gelang adah,tauke cina tu yang cakap harga emas turun..sekarang bisnes pon kurang la..sebab harga segram emas dah naik...

lebih baik pakai mutiara sabah ke..silver ke..lebih selamat dari ancaman peragut ke penyamun..lagi selamat duit tak banyak habis walaupun emas tu perlaburan masa akan datang...tapi bergaya la dengan kemampuan sendiri ye dok...nak beli emas punya pasal..isi rumah tak terurus...duit bank habis.haha...pikir sendiri la ye..




notahati:...kenapa lepas kahwin orang suka tanya dah ada isi ke belom...huhu..penat nak jawab belum tau..

3 comments:

belogkiter said...

teringat masa dulu.hanya puluhan je... menyesal tak beli. konon tak minat.... tak coll macam orang tua.. now tak mampu dah

azam said...

hehehe....mas mahal dah sgt...rang meniaga pun dah xuntung sgt sbb xramai yang beli

Qaseh ElyaNas said...

sue.. standard la mulut org sk btanya da ada isi ke blum bl br kawen.. vee dl pn asyik kn tny jer .. jwpn vee mudah jer "bagi can la ktrg honeymoon dl ^^"