Saturday, December 17, 2011

Mengidam Tahap Meleleh Air Mata~

assalamualaikum...

pagi yang dingin ini adah tunaikan janji adah untuk cerita apa adah ngidamkan sangat-sangat nie..
dulu bila orang cerita pasal orang mengandung ngidam langsung adah tak paham..
sekarang bila kena dekat batang hidung sendiri...
alahai..longlai badan nak melayan kan ngidam adah..
bukan banyak pon yang nak dimakan..
dapat jamah sikit pon dah kira sangat-sangat gembira..


perasaan lain macam je kalau ada benda kita nak makan suatu tu tau..
kalau tak dapat tetiba je air mata adah meleleh..huhu..cengeng!
dah dapat senyum sampai ke telinga..tapi still leh sabar nak tunggu makanan tu dapat..



dan kali nie adah betul-betul nak makan DURIAN!!..
tapi en.suami adah pembenci durian tegar..bau pon tak boleh!huhu...
dulu sebelum kahwin dah pernah dapat amaran..
kalau nak makan,kopek sendiri..bau jangan sampai masuk rumah..huhu..kejam!=_='
tapi bila tengah ngidam nie..
lain pulak..dia cakap..makan kat kedai je..sebiji je..awak tak boleh makan banyak-banyak..sweet la kunun!
tapi ramai tak bagi sebab kata panas...please..siapa yang ada pengalaman..boleh tak makan durian nie??



yang kedua pulak..
adah nak sangat makan BUAH DELIMA..
orang selalu cakap buah delima nie baik untuk ibu mengandung dan baby dalam kandungan..
adah search kat internet..banyak jugak khasiatnye..
sebelum nie memang tak pernah nak rasa..sebab lain macam je bentuknya..
lagi satu tak tahu lak nak makan macam mana..*makan pon susah..telan je la..*..
sekarang memang nak sangat rasa..belum cuba belum tahu apa rasa kan..so..
memang WAJIB en.suami adah mencarikan untuk adah..hahaha...~gelak jahat!~


belum dapat dua benda nie..dah tambah satu lagi request..hahaha
tapi tak pe..yang satu nie tak sekuat yang dua pilihan adah...

3 comments:

mizzkechique said...

mkn boleh, ckit je.. hehe

FH. said...

wahh, u dah pregnant?? congratz!!! nasib baik mengidam durian and delima je. jangan mengidam pelik-pelik ye. nanti kesian en suami u nak carikan. hehe

Qaseh ElyaNas said...

slm..hye Adah ^^

mengidam durian yer... boleh jer makan tp seulas dua ckuplah.. vee dulu pun ms trimester pertama, mmg x brani nk usik durian 2 tp bl da masuk trimester ke2, vee mkn seulas jer.. tp mkn utk rs jer..pastu vee buang balik sbb vee xmo baby kepanasan hehehe

delima lak.. mmg vee galakkan adah mkn sb mmg bagus utk kita & baby. alhamdulillah ms mengandungkan Elaine, delima tue sntiasa ada utk vee & vee mkn smpai bosan =p vee mkn sbb nk elakkan baby dpt kuning, then utk minda baby & antibodi baby. alhamdulillah Elaine nyer kuning x kuat pun ^^ lgpun org kata klu mkn delima nnt baby cantik hehehehehehe oh ya, delima mmg sedap tau