Saturday, March 15, 2014

Suspect Denggi!


Kadang-kadang kalau kita nak kan sesuatu, kita mesti buat dengan sungguh-sungguh lagi-lagi la kalau benda kita buat tu kita suka. Makan ke mana, rehat ke mana. 

Tahun ni tahun untuk aku nak kerja keras untuk capai matlamat aku. Well, aku ni surirumah bekerjaya. Mana dengan hal anak, hal rumah, hal suami, semuanya aku seronok sangat buat. Walau kadang-kadang Asyraaf selalu menguji kesabaran aku. 




Akhirnya, aku jatuh sakit. Demam yang lama, badan aku bisa-bisa habis. Mungkin penat sebulan aku tak pikir diri sendiri untuk aku join 1st event untuk Z'ishada Wardrobe. 2 kali aku pergi hospital. Kali kedua pergi sebab masa hantar Asyraaf checkup dengan Pak Zarif, nurse tegur aku pucat dan nampak bintik-bintik merah kat tangan dengan kaki. 

Lagi la nurse tu boleh cerita pasal ada orang baru lepas meninggal lepas tengok tanda-tanda sama macam aku ada. Nurse ni pon satu. Aku tau la ingat mati tu dapat pahala, tapi keadaan aku masa tu macam tak boleh pulak terima. haha..emosi betul time demam. Aku settlekan Asyraaf dekat rumah mak aku, baru aku pergi hospital. Tak pernah badan aku selemah tu, aku dah tak kisah orang sekeliling. Sampai-sampai je aku dah baring dekat kerusi. Badan bisa sangat oi. 

Masuk jumpa doktor, tak cakap banyak, aku kena amik darah siap masuk air. 2 kali aku kena amik darah. sebab Suspect Denggi. Alhamdulillah tak ada sakit yang berbahaya pon.Cuma kurang air je. Dapat la rehat dari semua kerja hampir seminggu. Pak Zarif cuti kerja sebab jaga Asyraaf.. haha... 

Musim panas ni tolong ye banyakkan minum air. Jangan sampai kena strok haba atau dehydration. Lagi dah jerebu ni. Kesihatan kasi jaga ok.


No comments: