Thursday, May 01, 2014

Squat dan Eat Clean jadi pilihan.

Assalamualaikum.

Wanita dengan kecantikan, kesihatan, kebaikan semua diorang suka dan memang tak boleh langsung nak berpisah. Ibarat irama dan lagu. ~punah ranah bahasa ibunda.

Aku pon tak kurang juga. Berazam nak diet tak sudah-sudah. Jalankan pon tak juga. Aku bukan nak kurus kering. Aku cuma nak ada badan aku ringan supaya aku senang nak gerak sana sini, dengan kerja aku dengan kerja dekat rumah dan juga tenaga yang banyak nak layan kerenah Asyraaf. Paling penting aku nak luar dalam sihat. Aku sihat senang la nak jaga rumah, kerja, Pak Zarif dengan Asyraaf ye tak.

Pak Zarif tak pernah la cakap aku ni gemuk ke apa. Cuma aku dah start rasa mengah bila jalan jauh sikit. Sebabkan aku ni selalu kerja luar kawasan, dengan nak drive, makan tak tentu masa memang sangat-sangat perlukan masa untuk bersenam dan jaga pemakanan aku. Well, semua perempuan kena jaga semuanya tu kan.

Aku tak pandai dan tidak akan makan ubat-ubat kurus ke apa. Sebab dari dulu kot mindset aku memang dah set Bahaya. haha. Kalau korang memang dah consume teruskan je la. Ni pendapat aku je la kan.



Aku banyak juga buat research pasal pemakanan sihat dan diet yang tak payah nak kawal makan korang sampai boleh datangkan gastrik. Kena makan, bila lapar kena makan. So, hasilnya bila aku dah mula diet nanti ok. Hari ni batal semua niat murni aku sebab mak mertua aku boleh masak sedap-sedap dan biras aku boleh belanja murtabak special lagi. Adoi. Godaan terlampau kuat.hihi


Antara senaman pilihan aku adalah SQUAT. Mungkin sebab dia nampak macam simple tapi guna kekuatan kaki dan seluruh anggota badan. Ada banyak lagi jenis senaman. Tapi korang boleh search mana korang nak dan selesa la ye.

Mohon sangat esok aku boleh gigih lakukan semua ni. Aku bukan nak kurus cuma aku nak STAMINA. Dan diet bukan korang dera perut korang kasi kosong tau.

Doakan aku berjaya. hahaha


No comments: