Saturday, May 03, 2014

Kempen NO Pampers! :)

Assalamualaikum.

Sejak Asyraaf dah pandai cakap sikit-sikit ni aku dengan Pak Zarif dah start nak ajar dia No Pampers!. Hari ni kira hari pertama la aku ajar dia, kebetulan Pak Zarif cuti hari ni haruslah dua-dua gigih tanya anak nak kencing ke tak kan.

Sebelum aku tak pakaikan dia pampers, harusla aku lipat segala carpet, bantal, semua mainan dia aku sorokkan. Kasi lapang je ruang tamu aku, bilik baju aku tak kasi  masuk dulu. Kang tarzan mak dia nak basuh balik baju semua tu.



Setiap 10 minit kitorang tanya Asyraaf nak kencing ke tak, jawapan dia selalu cakap NANAK! (tak nak). Dan aku perasan dia selalu pegang bibird dia sebab tak biasa kot tak pakai pampers, terus pakai seluar. Aku nak kena cari juga seluar dalam sesuai dengan Asyraaf. Baru dia rasa selesa agaknya.

Tadi sebelum dia nak tidur tengahari aku bawak dia pergi toilet suruh dia kencing, jawapan tetap NANAK! (tak nak). Dia setengah hari tak kencing, nak kata tak minum susu dah 3 4 botol minum. Nak tidurkan tadi aku dah pakaikan pampers sebab nak kasi dia nyenyak tidurnya

Harap aku berjaya cekal nak ajar Asyraaf tak pakai pampers. Kenapa cepat sangat ajar? Mak aku cakap kalau budak dah pandai cakap sikit-sikit, ajar dia tak payah pakai pampers. Senang nak bagi adik.~erk!ada kena mengena ea?..haha.. tak la, korang sebagai mak, tau la bila nk kasi anak korang berhenti pakai pampers. Bagi aku usia Asyraaf bulan depan nak masuk 2 tahun aku nak dia berjaya tak pakai pampers. Dah macam abang-abang sikit.haha.


Korang ajar anak korang berhenti pampers macam mana ek?



No comments: