Friday, March 18, 2016

Boboiboy memang BEST!!

Assalamualaikum.

Kebiasaannya aku dengan Pak Zarif akan bagi reward pada Asyraaf setiap bulan. Bawak pergi playground ke, belikan mainan yang dia sukakan sangat, mandi manda atau apa yang Asyraaf nak la kan. Aku dengan Pak Zarif bukan jenis suka belikan anak mainan. Dia main pon sekali je lepastu hilang mana je. Kalau buku dia suka la. Nak tidur kena atau boleh dikategorikan WAJIB bagi dia kena buka buku walaupon sehelai dua mukasurat.

Bulan ni aku bagi reward dia tengok wayang cerita kegemaran dia juga. Kegemaran sampai addict setiap hari nak tengok tu tak la. Tak boleh lawan cerita Frozen. Ye Frozen. Anak bujang aku jiwa lembut sikit. Sentimental. 😅😅

Kali ni aku bawak Zahira sekali. Kiranya first time juga untuk Zahira tengok wayang. Harap dia relax macam abang dia. Cool mentido je sepanjang dalam wayang. Disebabkan aku ni dah beranak pinak. Semua benda kalau boleh nak beli guna hujung jari. Aku booking tiket wayang pon by online je. Sampi sana tinggal tebus tiket. Tak payah nak beratur. Kan senang. Cerita mula pukul 8.20 malam.


Aku bawak Asyraaf tengok cerita BOBOIBOY. Dan aku rasa tak rugi pon tengok cerita ni. Bukan anak aku je layan lebih, tu Pak Zarif pon layan habis cerita ni. Siap ada kelakar, sedih. Asyraaf pon penuh emosi tengok cerita ni. Sampai ke hari ni asyik nyanyi lagu C.I.N.T.A .K.I.K.I.T.A. :/ . 

Zahira berjaya diam dalam wayang. Tido dua kali. Terima kasih ye anak-anak. Nanti ada cerita best kita boleh tengok beramai-ramai. Sekarang masih boleh la pakai couple seat sebab aku nak ruang yang selesa untuk Asyraaf kalau tetiba dia nak baring ke apa. 

Ramai orang takut bawak baby pergi tengok wayang. Ini terpulang pada individu. Jangan la cerita lasak, gaduh tumbuk-tumbuk bagi anak tengok. Kartun masih ok la. 


No comments: